10 Temmuz 2007 Salı

OKS' Deki İkinci Yüz

Ortaöğretim Kurumları Sınavı'nda (OKS) 27 bin 277 öğrencinin sıfır puan alması beraberinde tartışmaları ve tepkileri de getirdi.

Eğitim-Sen Genel Sekreteri Şimşek, OKS sonuçlarıyla ilgili yaptığı açıklamada, puanı hesaplanamayan öğrencileri başarısız kılan nedenlerin acil olarak açıklanmasını istedi. Şimşek, "OKS'ye giren 818 bin 359 adaydan 27 bin 277 adayın sınavı değerlendirilememiştir. Bakanlık önceki yıllarda sınav puanı hesaplanamayan öğrencileri 'sıfır puan alanlar' olarak değerlendirirken, bu yıl daha 'ince' bir tanımlama yaparak 'sınavları değerlendirilemedi" dedi. Şimşek, böylesi bir tanımlamanın kamuoyunun tepkisini engellemek için yapıldığını savundu.

Emirali Şimşek, OKS'de şampiyon olanlar kadar sınav puanı hesaplanamayan öğrencilerin ve bu öğrencileri başarısız kılan nedenlerin acil olarak açıklanmasını istedi. Şimşek, "Türkiye artık sadece sınav şampiyonlarını tartışmayı bırakmalı, her geçen gün 'sınav bağımlı' hale gelen çocuklarımızın durumunu, içten içe çürüyen eğitim sisteminin sorunlarını ve bu sorunlara nasıl çözüm bulunabileceğini tartışmaya açmalıdır" dedi.

BES: OKS SONUÇLARI FIRSAT EŞİTLİĞİ İLKESİNE AYKIRI

Bağımsız Eğitimciler Sendikası Genel Başkanı Gürkan Avcı ise yaptığı açıklamada, OKS'de "özel okulların yanında zengin semt okullarının başarılı" olduğunu belirterek, "OKS sonuçları Anayasa'daki eğitimde fırsat eşitliği ilkesiyle çelişmektedir. Sıfır çeken ilköğretim ve liselerin bulunması, az iş yapıp çok konuşan Milli Eğitim Bakanlığı'nın ayıbıdır" dedi.

Geçen yıl yapılan Ortaöğretim Kurumları Sınavı'nda ise 46 bin kişi sıfır çekmişti.

46 bin gibi büyük bir kitlenin sıfır ( 0 ) almasının yetkililere açısından nasıl bir durum oluşturacağı merak konusu benim açımdan.Aslında neden merak konusu olsun ki ; Bu gibi ( öss ) sınavlarda büyük çoğunluğun başarıya ve baraj denilen puan dilimine yoğunlaştığı düşünülürse ,merak sadece küçük bir kesimin üzüntüsünde saklı kalıyor maalesef.Peki bu 46 bin kişinin sıfır almasında kimlerin ne gibi bir borcu var gençlerimize karşı ?

Hiç yorum yok: