15 Temmuz 2007 Pazar

D,G ve S...

Oks,Öss,Kpss ve DGS..Ne mi bunlar diye soracağınız düşünmüyorum bile herkesin haberi ve mutlaka bir yorumu vardır bu sistemin sınavları hakkında.İlkokulu bitirdiğimde hatırlar gibiyim bir sınava girmiştik ( umarım yanılmıyorumdur ) onu tanımlayamayacağım ama sınav hayatımızın 6-7' li yaşlarda başladığını söylebilirim.( Belkide hayat bir sınav ve çok çok erken de sınav oluyoruzdur,olmuşuzdur ).Ortaokul yılllarında herşey güzel gibidir(!), çünkü yeni yeni öğreniyorsundur fiziki,biyolojiyi,kimyayı,ikiyüzlülüğü,adaletsizliği,aşkı ....

Orta son sınıf öğrencisi olduğunda yeni bir güzellikle tanışırsın,sınav sistemi.Belli konu başlıkları altında,bir kısım öğrenci tarafından fazla zor bulunmayan diğer kısımda kalan çoğunluk için kazık olan bu sınavla değerlendirilmeye girersiniz.Ben çoğunluğun kazık olarak nitelendirdiği tarafta yer edinmiştim kendime.Sınav zamanı herhangi bir destek almadan ( manevi destek dışında ) bu oks sınavına girdim ( bizim zamanımızda oks değildi sanırım ismi hatırlayamayacağım).Öyle böyle hiçte fena bir puan almadım kendimce ama bu öznel düşüncem anadolu liselerine girmeyi hakettirmedi bana .

Mezun olduğum yabancı dil ağırlıklı ( normal diye geçiyordu genelde,tekelde ise bir yıl hazırlık okunması gereken bir lise türü) liseye kendim kayıt yaptırmıştım kayıt son günlerine doğru.Hazırlık,ingilizce,Lise1-2-3 derken yine bir durağa geldik: ÖSS

Lise son sınıfına kadar tanışmamıştım soru bankalarıyla ne vahimdirki.Son sınıf dersleri bir yandan dershane derken iğrenç bir dönem geçirdik ve ilk yıl Öss ile tanışıklığımız başladı.Başarısız olunan ilk yıldan sonra- ki açık öğretimi kazandım :) ( başarı neye göre sınanıyorsa ) sonraki yıl Sakarya'da seramik bölümü önlisans programının öğrecisi oldum ve bu yıl da mezun oldum.

Önlisans mezunu olarak değil de lisans mezunu olarak anılmak için belkide yapılan bir sınav savsatasıyla daha tanıştım:DGS..Bugün bu sınava girdik.Daha önceki yıllarla kıyaslanmayacak bir sınadı benim açımdan - özellikle sayısal kısım-.Şimdi araştırıyorum sınav sonucu ne zaman açıklanıcak diye.Malumunuz ilk önce googl.com' a yazdım ' 2007 Dgs sınav sonuç tarihleri ',bir bilgi çıkmadı.Öss nin resmi sitesinde herhangi bir bilgiye ulaşamadım.Öss sınavında sınavdan hemen sınav sonuçları sitelerinde yayınlanırken ne vahimdir ki bu sınavla ilgili bir bilgiye rastlayamadım.

Öyle böyle bi şekilde birileri? tarafından bi takım sınavlarla tanışıyoruz .Bakalım bundan sonra ne tür,nasıl ve hangi kısatmalar altında bir sınava girdiricez,gireceğiz..,

Hiç yorum yok: